1. Lego Mindstorms EV3 Programowanie
1. Pierwsze kroki
Zanim zagłębić się w ruchu robota, zacznijmy od budowy samego robota tak, że będziemy mieli takie same wyniki. Robot wybrałem jest Explor3r jak jest to szybki i prosty EV3 zbudować robota i może być zbudowany przy użyciu edukacyjnych lub zestawu Lego Mindstorms EV3 detaliczny. Instrukcje budować od robotsquare.com można znaleźć tutaj .Lego Mindstorms EV3 Programowanie 101: Object Detection
Ten post jest o podstawach, w jaki sposób wykryć obiekt z robotem Lego EV3. Omówimy następujące:
3. czujnik koloru Lego Mindstorms EV3
3. Lego Mindstorms EV3: czujnik koloru szczegółowo
Czujnik Lego Mindstorms EV3 Kolor można mierzyć kolorlub intensywności źródeł światła i konwersji zarówno pomiar do wartości liczbowej. Może mierzyć do siedmiu różnych zabarwienie a także wykryć nieobecność kolor.
W oprogramowaniu Programowanie EV3, blok Kolor Czujnik należy do grupy żółty i zakłada, że czujnik koloru jest podłączony do portu 3 na EV3 Brick domyślnie. To niekoniecznie jest ustawione w kamieniu i może być zmienione poprzez aktualizację numeru portu w prawym górnym rogu cegły:
W jaki sposób EV3 Kolor Czujnik działa?
Patrząc na kolorCzujnik można zauważyć, że istnieją 2 soczewki z przodu. Im większa soczewka jest dioda LED, który jest używany do wysyłania światła i soczewka jest mniejszakolor czujnik . Lampa LED emituje inaczej kolorowy światło w zależności od trybu czujnika kolorów i działa w te tryby są ustawione w bloku programowym Kolor Sensor.W jaki sposób EV3 Kolor Czujnik działa?
Patrząc na kolorCzujnik można zauważyć, że istnieją 2 soczewki z przodu. Im większa soczewka jest dioda LED, który jest używany do wysyłania światła i soczewka jest mniejszakolor czujnik . Lampa LED emituje inaczej kolorowy światło w zależności od trybu czujnika kolorów i działa w te tryby są ustawione w bloku programowym Kolor Sensor.Intensywność światła odbitego Tryb
W trybie odbite światło rozjaśnienia, EV3 Kolor czujnik emituje czerwone światło z lampy LED i pomiaru natężenia światła odbijana z powrotem do czujnika koloru. Stosując skalę od 0 (bardzo ciemny) do 100 (bardzo cienki), czujnik będzie przypisać liczbę od natężenia odczytu.Intensywność światła otoczenia Tryb
W trybie Ambient Light Intensity kolor Czujnik mierzy siłę światła, które uderza kolorczujnik. Będzie wyjście wartość liczbową na podstawie intensywności światła od 0 (bardzo ciemny), 100 (bardzo lekki).Tryb koloru
W kolor tryb lampa LED emituje czerwone, zielone i niebieskie światło i używa kolor Czujnik do ustalenia jeden z siedmiu zabarwienie (Czarny, niebieski, zielony, żółty, czerwony, biały, brązowy), będzie to również wykryć żadnego koloru.Wartości EV3 Kolor Kod czujnika
EV3 Kolor Czujnik przypisuje wartość liczbową do każdego koloru to rozpoznaje, poniższa tabela zawiera wszystkie te wartości (lub kolorowy identyfikatorów):Kolor | Wartość |
---|---|
Brak koloru | 0 |
czarny | 1 |
niebieski | 2 |
Zielony | 3 |
Żółty | 4 |
Czerwony | 5 |
Biały | 6 |
brązowy | 7 |
EV3 Tryby czujników
Istnieją trzy główne sposoby w bloku programowym czujnik koloru:- Tryb koloru: Odczytuje do siedmiu kolorach (plus może wykryć brak koloru)
- Intensywność światła otoczenia, Tryb: mierzy światło emitowane ze źródła zewnętrznego (na przykład światło słoneczne lub świetlny)
- Odbite wiązki światła, intensywność: mierzy się natężenie światła odbitego od powierzchni obiektu.
Poza tymi trybami istnieją dwa różne opcje można użyć, aby uruchomić je w:
- Pomiar
- Porównać
Tryb koloru
Porównać
W Porównaj Tryb koloru jesteś w stanie wybrać jeden lub więcej kolorów na czujnik do wykrywania, po znalezieniu jednego z wybranych kolorów, wyjście bloku programowania True.Pomiar
Tryb koloru będzie zmierzyć się umieścić wartość liczbową dla koloru, który czujnik wykryje. Wartość ta może być następnie kolor przewodowy do programu, aby uaktywnić inną logiką opartą na wyjściu.Intensywność światła odblaskowe Tryb
Pomiar
Działanie w trybie Odblaskowe natężenie światła kolor Czujnik wykrywa natężenie światła odbitego od źródła i wysyłanie pomiaru jako wartość numeryczną od 0 (bardzo ciemny) do 100 (bardzo lekki).Porównać
Porównaj w trybie Intensywność Reflective EV3 kolorCzujnik będzie porównać intensywność światła odbitego do skonfigurowanej wartości progowej i porównać typu. W tym trybie, kolor Sensor bloku programowania wyjścia albo będzie prawda lub fałsz.Intensywność światła otoczenia Tryb
Pomiar
W trybie pomiarowym Natężenie światła otoczenia kolor Czujnik wykrywa natężenie światła ze źródła zewnętrznego i sygnału wyjściowego pomiaru jako wartość numeryczną od 0 (bardzo ciemny) do 100 (bardzo lekki).Porównać
W trybie Porównaj Ambient Light Intensity kolor Czujnik wykrywa natężenie zewnętrznego źródła światła i porównać go do progu i porównać typu. W tym trybie, kolor Sensor bloku programowania wyjścia albo będzie prawda lub fałsz.Czy mogę zakupić dodatkowy czujnik koloru?
Tak, można zakupić dodatkowy kolorczujnik. Oni detalicznej za około $ 45 USD i można kupić z Amazon tutaj .Dlaczego miałbym potrzebny dodatkowy czujnik koloru?
Najczęstszym zastosowaniem dodatkowego EV3 kolor Czujnik jeśli na zaprogramowanie EV3 Robot śledzić linię, każdy czujnik może być umieszczony po obu stronach linii i może być używany do sterowania robota EV3 odczytując dane wyjściowe każdego czujnika w określeniu, gdzie linia jest.Kalibracja czujnika kolorów EV3
Po uruchomieniu czujnika EV3 kolorów w odbitym trybie natężenie światła następnie zaleca czujnik jest kalibrowany, zwłaszcza jeśli oświetlenie (lub stół) warunki zmiany.Kalibracja będzie reteach czujnik co jest czarne (0), a co jest białe (100).
Jak skalibrować czujnik koloru
Aby skalibrować czujnik koloru EV3 będziemy korzystać z trybu Kalibracja na żółtym bloku programowania Kolor Sensor.Zabiorę cię przez proces tworzenia ten krok po kroku programu, a my stworzyć program, który należy wykonać następującą logiką:
- Zresetować czujnik koloru Kalibracja
- Pokazać na ekranie monit z prośbą o umieszczenie czujnika na czarnym obiektu
- Poczekaj na środek Przycisk na EV3 Brick być wciśnięty
- Skalibrować Blacka zasięgu czujnika i pokazać wartość na ekranie przez 2 sekundy
- Pokazać na ekranie monit z prośbą o umieszczenie czujnika na biały obiekt
- Poczekaj na środek Przycisk na EV3 Brick być wciśnięty
- Kalibrowania biały w czujnik i wykazują wartość na ekranie przez 2 sekundy
Zacznijmy!
- Zresetować Kalibracja: przeciągnij i upuść żółty kolor czujnika blokować aż do przycisku Start i ustaw jej tryb Kalibruj | Odbite natężenie światła | Resetowanie
- Dodaj wiersz, aby umieścić czujnik na czarnej linii: przeciągnij i upuść Zielony wyświetlanie bloku obokkolor Czujnik resetowania bloku.
- Ustaw następujące atrybuty:
- X = 3
- T = 50
- AA (wielkość tekst) = 1
- Ustaw jej tryb na tekst | Pikseli i wpisz następujący tekst do tekstu paramiter (w prawym górnym rogu):
- Ustaw następujące atrybuty:
Czujnik miejsce na czarną linią
- Dodaj Poczekaj na przycisk centrum naciśnięciem: Następna przeciągnij i upuść PomarańczowyCzekać blok obok bloku wyświetlacza i ustaw jej tryb Brick Przyciski | Porównaj | cegła Przyciski
- Zostaw swoje wejście przycisk cegły ustawione na # 2 (w środku)
- Zmianę stanu wartości do 2
- Skalibrować Blacka zasięgu czujnika: przeciągnij upuść czujnika Żółty kolor blok obok bloku oczekiwania.
- Ustaw swój tryb Zmierz | Intensywność światła odbitego
- Przechowywać skalibrowane wartości: przeciągnij upuść czujnika Żółty kolor bloku obok drugiego bloku czujnika koloru.
- Ustaw swój tryb Kalibracja | Odbite natężenie światła | Minimum
- Drut wartość od środka (pierwsza kolor Czujnik) na sekundę kolor czujnik:
- Pokaż skalibrowane wartości na ekranie przez 2 sekundy: przeciągnij i upuść zielony wyświetlacz blok pokolor czujnik.
- Ustaw jej tryb na tekst | pikseli
- Ustaw pole tekstowe (prawy górny róg) do przewodowy
- X = 0
- T = 50
- AA (wielkości) = 2
- Połącz wyjście z pierwszego bloku (tryb działania) Kolor czujnik do wprowadzania tekstu bloku wyświetlacza:
- Dodaj timer na ekranie kalibracji: przeciągnij i upuść bloku Wait pomarańczowy obok wyświetlacza.
- Ustaw czas 2
- Dodaj wiersz, aby umieścić czujnik na Białylinia: Przeciągnij i upuść Zielony Wyświetlacz blok obok bloku oczekiwania.
- Ustaw następujące atrybuty:
- X = 3
- T = 50
- AA (wielkość tekst) = 1
- Ustaw jej tryb na tekst | Pikseli i wpisz następujący tekst do parametru tekstowego (prawy górny róg):
- Ustaw następujące atrybuty:
Umieścić czujnik na białą linię
- Dodaj czekać na środek Przycisk: Następnie przeciągnij i upuść za Pomarańczowy Czekać blok obok bloku wyświetlacza i ustaw jej tryb Brick Przyciski | Porównaj | cegła Przyciski
- Zostaw swoje wejście przycisk cegły ustawione na # 2 (środek)
- Zmianę stanu wartości do 2
- Skalibrować biały w czujniku: przeciągnij upuść czujnika Żółty kolor blok obok bloku oczekiwania.
- Ustaw swój tryb Zmierz | Intensywność światła odbitego
- Przechowywać skalibrowane wartości: przeciągnij upuść czujnika Żółty kolor bloku obok siebiekolor Blok czujnika.
- Ustaw swój tryb Kalibracja | Odbite natężenie światła | Maksymalny
- Drut wartość od środka ( kolor Czujnik z poprzedniego etapu) w drugim kolor czujnik:
- Pokaż skalibrowane wartości bieli na ekranie przez 2 sekundy: przeciągnij i upuść zielony wyświetlacz blok po kolor czujnik.
- Ustaw jej tryb na tekst | pikseli
- Ustaw pole tekstowe (prawy górny róg) do przewodowy
- X = 0
- T = 50
- AA (wielkości) = 2
- Połącz wyjście z pierwszego bloku (tryb działania) Kolor czujnika do wejścia na bloku tekstu wyświetlanego
- Dodaj timer na ekranie kalibracji: przeciągnij i upuść bloku Wait pomarańczowy obok wyświetlacza.
- Ustaw czas 2
Hit Pobierz i przycisk Play i postępuj zgodnie z instrukcjami.
EV3 Kolor Sensor Calibration Pobierz program
Jeśli nie chcesz tracić czasu postępując zgodnie z instrukcjami powyżej, można pobrać kopię programu kalibracji EV3 Kolor Sensor tutaj .Jak uzyskać dobre, niezawodne odczyty z czujnika koloru EV3
kolorCzujnik działa najlepiej, gdy chodzi o 8-12mm (lub 1/2 cala) od przedmiotu potrzebuje czytać. Kiedy go używać zarówno w trybie kolorowym lubrelfected Światło Tryb Intensity zaleca się, że czujnik jest utrzymywana pod odpowiednim kątem do obiektu to examaining.Jest to także bardziej wiarygodne, gdy obiekt to czytanie jest płaska.
W odniesieniu do wielkości obiektu, tak długo jak przedmiotem jest wystarczająco duże, aby być w pełni zawarte w świetle lampy LED emitującej to powinno być dobre. Cokolwiek mniejszy daje mieszane rezultaty.
Przykład Kolor czujnika program
Jak: EV3 Program „Say Colour”
Ten program nie wymaga budować, tylko EV3 ceglany i kolor czujnik dołączony do portu 3. Program pozwoli Ci umieścić czujnik na kolumnę kolor, wciśnij środek Przycisk kiedy gotowy i cegła EV3 będzie powiedzieć kolor że wykrywa.Poniższe kroki zarysach logiczne, że program będzie śledzić:
- Poczekaj na środek przycisk, aby przesunąć
- Używanie czujnik koloru od wewnątrz bloku przełącznika zmierzyć kolor wartość
- Ocenić liczbowo kolor wartość i za pomocą dźwięku bloku powiedzieć nazwę wykrytego kolor
- Pętla z powrotem do kroku jednego
- Złóż pomarańczowy Loop blok po prawej stronie bloku start
- Zostaw swój warunek pętli jako nieskończona.
- Umieścić blok pomarańczowy Wait wewnątrz bloku pętli
- Zmień tryb na Brick Przyciski | Porównaj | cegła Przyciski
- Identyfikator (e) = 2 cegła Przycisk
- Wejście state = 2
- Przeciągnij i upuść Blok przełączników pomarańczowy obok bloku czekać.
- Ustaw swój tryb kolorów Sensor | Zmierz | Kolor
- Gdy mamy do czynienia z kilku przypadkach w przełączniku Uważam to najprostszy, aby przełączyć go na kartę Widok (w lewym górnym rogu bloku).
- Kliknij przycisk plus po prawej stronie, na bloku przełącznika, aby dodać nową kartę , kliknij czerwony znak zapytania na nowej karcie i wybierz niebieski .
- Kontynuować proces powyżej dopóki istnieje zakładka dla każdego kolor (Do brązowo - 7). raz, że jest kompletna, należy teraz mieć 8 zakładek:
- Teraz nadszedł czas, aby dodać przemówienie do programu. Wybierz Czarną kartę kolorów i przeciągnij i upuść zielonego bloku dźwięku do niego. Wybierz kolor czarny plik dźwiękowy, klikając w prawym górnym rogu bloku i wybierając Lego plików dźwiękowych | kolory | czarny
- Powtórz krok 6 dla każdego koloru
- Na karcie „brak koloru” chcemy grać słowa „brak koloru”: przeciągnij i upuść 2 zielone bloki dźwiękowe. Ustaw najpierw grać plik: Lego plików dźwiękowych Komunikat | No i drugi blok Dźwięk odtwarzany plik: Lego plików dźwiękowych | Informacje | Kolor .
- Kliknij Pobierz i graj przetestować program.
4. Programowanie ze zmiennymi: kompletny przewodnik Lego Mindstorms EV3:
W niemal każdym języku programowania, robimy to poprzez tworzenie zmiennej.
Co jest zmienną programowanie? Zmienna to miejsce przechowywania danych, które możemy nadać nazwę ramach programu. Nazwa dostarcza sposobu oznaczania danych, dzięki czemu możemy lepiej zrozumieć swoją rolę w logice programu.
W tym poradniku zajmiemy się, jak ustawić, czytać i używać zmiennych w oprogramowaniu Lego Mindstorms EV3.
Warto też wspomnieć, że choć nie możemy zmienić typ danych zmiennej po jej ustawieniu możemy zmienić dane w zmiennej w każdej chwili w programie. Także jeśli zmienna jest zapisywane wiele razy, tylko ostatnia wartość jest zapisywana (czyli chyba dodajemy do tablicy).
Poniższa tabela przedstawia typy zmiennych dostępnych w oprogramowaniu programowania Lego Mindstorms EV3 wraz z przykładami:
Korzystanie zmienną jest dość proste, ponieważ istnieją tylko trzy rzeczy, które możemy zrobić ze zmienną:
Wykonaj poniższe czynności, aby zdefiniować nową liczbową zmienną o nazwie „Równanie Value”:
Kontynuując z programu powyżej, będziemy wyświetlać wynik „Sum” Wartość zmiennej stworzyliśmy w pierwszym etapie.
Pełen program powinien wyglądać na obrazek poniżej:
Zacznijmy się cegły i podłącz czujnik koloru do portu 3 i zacząć:
Ostateczny program powinien wyglądać tak:
Zapraszam zostawić komentarz, jeśli masz jakiekolwiek pytania.
Co jest zmienną programowanie? Zmienna to miejsce przechowywania danych, które możemy nadać nazwę ramach programu. Nazwa dostarcza sposobu oznaczania danych, dzięki czemu możemy lepiej zrozumieć swoją rolę w logice programu.
W tym poradniku zajmiemy się, jak ustawić, czytać i używać zmiennych w oprogramowaniu Lego Mindstorms EV3.
Typy zmiennych w programowaniu EV3
Zanim utworzyć zmienną musimy ustalić, jaki typ danych mamy zamiar przechowywać w niej. To dlatego, że zmienna może przechowywać tylko jeden typ danych, a raz, że typ danych jest ustawiony, to nie może być zmieniony. Na przykład, jeśli zmienna jest tworzona jako typ danych numerycznych, można go przechowywać tylko dane liczbowe, a nie znaki alfa.Warto też wspomnieć, że choć nie możemy zmienić typ danych zmiennej po jej ustawieniu możemy zmienić dane w zmiennej w każdej chwili w programie. Także jeśli zmienna jest zapisywane wiele razy, tylko ostatnia wartość jest zapisywana (czyli chyba dodajemy do tablicy).
Poniższa tabela przedstawia typy zmiennych dostępnych w oprogramowaniu programowania Lego Mindstorms EV3 wraz z przykładami:
Typ zmiennej | Opis | Przykład |
---|---|---|
Tekst | Przechowuje znaki alfanumeryczne | To całe zdanie w tym numery można zapisać 1234 |
numeryczny | Przechowuje numer | 10001 |
Logika | Przechowuje wartość logiczna czyli Prawda czy fałsz | Prawdziwe |
Array numeryczny | Przechowuje listę numerów | 1, 2, 300, 40, 3 |
Logic Array | Przechowuje listę prawda / fałsz wartości | Prawda, prawda, fałsz |
Jak używać zmiennych w Lego Mindstorms EV3
Możemy użyć zmiennych w Lego Mindstorms EV3 oprogramowania wykorzystując czerwone Zmienny blok. Zmienna jest pierwszy blok czerwony blok z lewej strony:Korzystanie zmienną jest dość proste, ponieważ istnieją tylko trzy rzeczy, które możemy zrobić ze zmienną:
- Zdefiniuj zmienną
- Zapis danych do zmiennej
- Odczytać dane ze zmiennej
Tworzenie zmiennej
Przed możemy użyć zmiennej w ramach programu musimy zdefiniować go jako pierwszy. Raz jest zdefiniowana możemy następnie napisać i odczytać z niego - oprogramowanie Programowanie Lego Mindstorms EV3 tylko pozwoli nam wybrać z listy zdefiniowanej zmiennej kiedy musimy czytać lub pisać do nich.Wykonaj poniższe czynności, aby zdefiniować nową liczbową zmienną o nazwie „Równanie Value”:
- Tworzenie nowego programu
- Przeciągnij i upuść czerwoną Zmienny blok obok bloku Start (jak na obrazku powyżej).
- Aktualizować swój tryb do Napisz | numeryczny
- Kliknij pole wyboru zmiennych w prawym górnym rogu, a następnie kliknij Dodaj Variable
- Daj zmiennej opisową nazwę:
- W ramach nowej zmiennej okno typu SumValue i kliknij OK
Uwaga: jak w punkcie 2, przy tworząc zmienne zapewnić odpowiedni typ danych wybrać w trybie VARIABLE bloku przed dodaniem. Zmienna zostanie utworzony jako tego wybranego typu danych.
Zapisywać dane do zmiennej
Teraz stworzyliśmy zmienną jest to czas, aby napisać niektóre dane do niego. Aby zapisać dane do zmiennej zablokować swój tryb musi być ustawiony Napisz wraz z typem zmiennej. Na przykład, jeśli musimy napisać do wartości liczbowej tryb będzie:Napisz | numeryczny
Kontynuując z programu w poprzednim rozdziale, dodajmy dwa numery razem i zapisać wynik w naszej nowej zmiennej:- Wstawić blok Math pomiędzy blokiem startowym i zmiennej bloku
- Aktualizować zarówno do i wejść B na dowolny numer swojego wyboru.
- Mam zamiar zrobić 210 + 5:
- Ustawić zmienną przez okablowanie wynik bloku Math do zmiennej bloku:
- Zapewnienia o zmiennej długości bloku tryb „S Napisz | numeryczny
- Przeciągnąć się znak równości (=) z matematyki zablokować nad do wejścia na Variable bloku :
Odczyt danych ze zmiennej
Gdy zmienna jest ustawiona musimy ją przeczytać w pewnym momencie w naszym programie. Aby odczytać zmienną tryb zmiennej bloku musi być Czytaj wraz z typem zmiennej. Na przykład czytanie zmienną tekstową tryb zostanie ustawiony na:Czytaj | Tekst
Kontynuując z programu pisaliśmy w poprzednich dwóch etapach, niech odczytu zmiennej:- Przeciągnij i upuść czerwoną zmiennej długości bloku na końcu programu:
- Ustaw swój tryb do Czytaj | numeryczny
- Wybierz „ SumValue ” zmiennej z zmiennej nazwa listy
Jak wyświetlić zmienną na ekranie EV3 Brick
Wyświetlanie zmiennej odbywa się z zielonym wyświetlaczem bloku. Ważną rzeczą do zapamiętania jest to, aby ustawić sterowanie tekstowy wyświetlacz bloku do Wired (jak na pierwszym etapie poniżej). Mówi blok wyświetlacza, aby pokazać wynik z zmiennej zamiast pokazać zaprogramowanego tekstu.Kontynuując z programu powyżej, będziemy wyświetlać wynik „Sum” Wartość zmiennej stworzyliśmy w pierwszym etapie.
- Skonfiguruj blokadę wyświetlania:
- Przeciągnij i upuść zielone wyświetlanie bloku do końca programu
- Ustaw jej tryb na tekst | pikseli
- Kliknij słowo Mindstorms w prawym górnym rogu wybrać Przewodowa
- Przeciągnij i upuść zielone wyświetlanie bloku do końca programu
- Podłączyć wyświetlacz:
- Przeciągnij wejście wartość z przeczytane Variable bloku do wejścia bloku tekstowego wyświetlacza
- Ustawić czas oczekiwania, tak że wartość jest wyświetlana na ekranie przez 5 sekund:
- Przeciągnij i upuść pomarańczowy blok timera do końca programu
- Ustaw jego wejście Czas na 5
Pełen program powinien wyglądać na obrazek poniżej:
Jak usunąć zmienną z Programu Lego Mindstorms EV3
Co zrobić, jeśli przypadkowo stworzył zmiennej i chcesz go usunąć z programu? To nie jest bardzo intuicyjny w pierwszym, ale gdy wiesz, jak usunąć zmienną jest to proste. W przykładzie poniżej Mam zmienną o nazwie „MyOldVariable”, że chcesz usunąć:- Kliknij przycisk Spanner na lewo od pierwszej karcie Program
- Wybierz zakładkę Zmienne
- Wybierz zmienną , którą chcesz usunąć, i kliknij Usuń
Jak zmienić typ zmiennej w Oprogramowanie EV3
Jedynym sposobem, aby zmienić typ zmiennej raz został stworzony w Lego EV3 Software jest usunięcie zmiennej (patrz kroki powyżej) i odtworzyć go z wymaganym typem danych.Przykład programu: Pokaż Nazwa koloru wyświetlacza na EV3 Brick
Oto jeszcze jeden przykład program, który jest dobrym przykładem tego, jak wykorzystać i wdrożyć zmiennych w programie Lego Mindstorms EV3. Korzystanie z czujników Użytkownik Kolor wykryje kolor i wyświetla kolor to wybrany na wyświetlaczu EV3 cegły.Zacznijmy się cegły i podłącz czujnik koloru do portu 3 i zacząć:
- Tworzenie nowej zmiennej tekstowy o nazwie ColorName
- Przeciągnij i upuść czerwoną Zmienny blok obok bloku start
- Aktualizować swój tryb do Napisz | Tekst
- Wybierz Dodaj zmienną z selektora zmiennej w prawym górnym rogu bloku
- Wpisz ColorName do nowej zmiennej wierszu i kliknij Ok
- Dodaj czekać czekać na środkowy przycisk, aby być wciśnięty:
- Przeciągnij i upuść jest blok pomarańczowy Wait obok bloku Variable
- Aktualizować swój tryb do Brick Przyciski | Porównaj | cegła Przyciski
- Domyślnie środkowy przycisk (numer 2) zostanie wybrany
- Dodaj Blok przełączników wykryć kolor i ustawić zmienną ColorName:
- Przeciągnij i upuść jest blok pomarańczowy Przełącznik obok bloku Wait
- Aktualizować swój tryb do koloru Sensor | Zmierz | Kolor
- Dodaj do Case dla każdego dostępnego koloru
- Napisz koloru do zmiennej ColorName:
- Zaczynając z powrotem na czarny pokrowiec oświadczenie, przeciągnij i upuść czerwoną Zmienny blok w sprawie
- Ustaw swój tryb do Napisz | Tekst i wybierz ColorName z selektora zmiennej w prawym górnym rogu
- W input type Wartość Czarnego
- Powtórz powyższe kroki dla każdej instrukcji case kolor - zmienia tekst dla każdego przedmiotu .
- Odczytu zmiennej do wyświetlania na ekranie
- Przeciągnąć i upuścić czerwoną zmiennej długości bloku do końca programu
- Ustaw swój tryb do Czytaj | Tekst i wybierz ColorName z selektora zmiennej w prawym górnym rogu
- Wyświetlanie wartości zmiennej na wyświetlaczu EV3 cegły
- Przeciągnij i upuść zielony wyświetlacz blok obok bloku odczytu zmiennej
- Ustaw jej tryb na tekst | pikseli
- Kliknij słowo Mindstorms w prawym górnym rogu wybrać Przewodowa
- Okablować Odczyt zmiennej długości bloku do bloku reklamowej
- Przeciągnij przewód z wejścia wartość na przeczytane Variable bloku na wartość tekstową bloku wyświetlacza
- Dodaj Bock doczekać, aby wyświetlić wartość na ekranie przez 4 sekundy
- Przeciągnąć i upuścić blok pomarańczowy Poczekaj do końca programu
- Ustawić jego wartość na 4
Ostateczny program powinien wyglądać tak:
Zapraszam zostawić komentarz, jeśli masz jakiekolwiek pytania.
Komentarze
Prześlij komentarz