12. ekst (Merge) Blok szczegółowo

LEGO Mindstorms EV3: Tekst (Merge) Blok szczegółowo


W tym poście omówimy bloku tekstu (czasem zwany blok Merge tekst) stosowane w oprogramowaniu LEGO Mindstorms EV3. Jak również wyjaśniając ten blok będziemy obejmują 2 krok po kroku przykładowych programów.

Jaki jest tekstowego?

Blok Tekst LEGO Mindstorms EV3 służy do scalania do 3 wejść tekstowych w jednym wyjściem do wyświetlania na ekranie EV3 Brick (lub zapisywanie w bazie zmiennej tekstowej). Jest on dostępny z czerwonym operacje na danych palecie:
Lego EV3 przycisków programowania blok tekstu
Uwaga: bloku tekstu nie może podzielić tekst na wielu liniach, w tym celu musimy Multiple Display bloki - patrz przykład 2 Program później w tym poście, aby uzyskać więcej szczegółów.

Co Tryby tekstu Blok wsparcia?

Blok Tekst obsługuje tylko jeden tryb, który ma połączyć.

Jak korzystać z bloku tekstu

Blok Tekst bierze ciągach nazwane A, B i C i łączy je ze sobą w jeden ciąg. Kolejność łańcucha również śledzić sekwencję A, B, C.
W celu skorzystania z bloku musimy podłączyć wyjście wynik do innego bloku. Poniższy przykład wyjścia będzie tekst „scalić ten tekst” przez 2 sekundy na wyświetlaczu EV3 Brick:
Lego EV3 przycisków programowania tekstowego Przykład
Jedną rzeczą, aby pamiętać, przestrzenie, blok Tekst nie będzie automatycznie wstawiać spacji do połączonego łańcucha. W powyższym przykładzie, że muszę umieścić spację na początku”to” i”tekst” w celu użycia go do wyjścia prawidłowo.
Uwaga: Jeżeli sygnał wejściowy jest pusty zostanie pominięty. W poniższym przykładzie tekstu wyjściowego będzie „To jest test”
A = ten
B =
C = tekst

EV3 tekstowego Program Przykład 1: Scalanie danych z czujników

W pierwszym przykładzie programu weźmiemy odczyt z czujnika koloru i przekształcić ją w słowie (czerwony, niebieski, czarny itd) i połączyć wyjście z komunikatem szczegółowo kolor na wyświetlaczu EV3 cegły.
Ten program nie wymaga budować, tylko klocka Lego MINDSTORMS EV3 i czujnik koloru podłączonego do portu 3.
Logika programu:
  1. Odliczanie od 3 do dać czas aby umieścić czujnik koloru.
  2. Zmierzyć kolor
  3. Konwersja pomiaru (liczba) w słowie
  4. Wyświetli komunikat na ekranie szczegółowo wykryty kolor.
Zacznijmy:
  1. Odliczanie od 3:
    • Przeciągnij i upuść zielony blok dźwięku obok bloku start
      • Wybierz plik LEGO plików dźwiękowych | numery | Trzy
    • Przeciągnij i upuść zielony blok dźwięku
      • Wybierz plik LEGO plików dźwiękowych | numery | Dwa
    • Przeciągnij i upuść zielony blok dźwięku
      • Wybierz plik LEGO plików dźwiękowych | numery | Jeden
Lego EV3 Przyciski programowania bloku tekstu Program Próbka 1 - Krok 1
  1. Wykryć kolor za pomocą czujnika kolorów i zapisu wartości koloru do zmiennej:
    • Przeciągnij i upuść jest pomarańczowy Blok przełączników po ostatnim bloku dźwięku
      • Ustaw jej tryb na Colour Sensor | Zmierz | Kolor
      • Ustaw widok aa kartach view (gdy mamy do czynienia z dużą ilością opcji Wolę ten pogląd - więcej informacji na ten temat można znaleźć w tutaj w naszym Przełącznik Bloku postu.
    • Wpisz nazwę koloru do zmiennej:
      • Przeciągnąć i upuścić czerwoną Zmienny blok w przypadku czarnego opcji bloku switch
        • Ustaw swój tryb do Napisz | Tekst
        • W nazwie zmiennej wybierz Dodaj Variable
        • Ustaw nazwę zmiennej do ColorName i kliknij OK
        • W Wartość typu wejścia Czarnego
      • Przeciągnij i upuść czerwoną Zmienny blok do „No Color” case opcji bloku switch
        • Ustaw swój tryb do Napisz | Tekst
        • Zapewnienia ColorName zmienną jest wybrany
        • W Wartość typu wejścia No Color
      • Dodaj nową opcję Case do bloku wyłącznika i wybierz niebieski
        • Przeciągnij i upuść czerwoną Zmienny blok w przypadku niebieski opcją bloku switch
          • Ustaw swój tryb do Napisz | Tekst
          • Zapewnienia ColorName zmienną jest wybrany
          • W Wartość typu wejścia Niebieski
      • Dodaj nową opcję Case do bloku wyłącznika i wybierz Zielony
        • Przeciągnąć i upuścić czerwoną zmiennej długości bloku w Zielonej przypadku opcji bloku switch
          • Ustaw swój tryb do Napisz | Tekst
          • Zapewnienia ColorName zmienną jest wybrany
          • W Wartość input type Greena
      • Powtórz ten proces dla pozostałych kolorów:
        • Żółty
        • Czerwony
        • Biały
        • brązowy
    • Ustaw sprawę Brak koloru jako domyślną (czyli wybrać przycisk opcji na tej karcie).
Lego EV3 Przyciski programowania bloku tekstu Program Próbka 1 - Krok 2
  1. Odczytu zmiennej ColorName i wyświetlić go na 3 sekundy wraz z tekstem na wyświetlaczu cegły EV3:
    • Przeciągnij i upuść czerwoną Zmienny blok na zewnątrz od pętli bloku
      • Ustaw swój tryb do Czytaj | Tekst
    • Przeciągnij i upuść czerwoną bloku tekstu obok bloku zmiennej
      • Wpisz tekst „ Kolor jest: ” na wejście A
      • Drut odczytu zmiennej blok na wejście B
    • Przeciągnąć i upuścić zielonym wyświetlaczem blok obok bloku tekstu
      • Ustaw jej tryb na tekst | Krata
      • Ustaw Aa (rozmiar tekstu) do 0
      • Zmień ten tekst z tekstem do przewodowy
      • Drut wynik z bloku tekstu do wyświetlania bloku
    • Przeciągnij i upuść jest blok pomarańczowy Wait obok bloku reklamowej
      • Ustaw swój sekund wejście do 3
Hit pobieranie i przycisk odtwarzania, aby przetestować program. Obraz pełnego programu jest poniżej (aby zobaczyć go w pełnym rozmiarze kliknij w obrazek):
Lego EV3 Przyciski programowania bloku tekstu Program Próbka 1 - Pełny program

EV3 Tekst Przykład bloku Program 2: Random Number Guessing grze

Na następnym przykładzie programu zrobimy grę zgadywania przy użyciu losowo bloku numer i EV3 Brick przycisków, aby wprowadzić przypuszczenie. Jeśli jesteś nowy w obu tych bloków mamy szczegółowy post Random bloku tutaj oraz szczegółowy wpis na przyciskach Brick tutaj .
Kiedy przyciski EV3 Brick są naciskane they wyjściową wartość liczbową, wartości te są przedstawione poniżej:
  1. Lewo
  2. Środek
  3. Dobrze
  4. W górę
  5. Na dół
Logika programu:
  1. Generowanie liczb losowych i zapisać go do zmiennej o nazwie „RandomNumber”
  2. Szybka i użytkownik może nacisnąć przycisk EV3 Brick ich odgadnięcia i czekać na naciśnięcie przycisku
  3. Zapisz przypuszczenie do nowej zmiennej o nazwie „GuessNumber”
  4. Wyświetla liczbę losową i numer odgadnąć, jak również nieprawidłowe / prawidłowe komunikat na wyświetlaczu
Zacznijmy:
  1. Generowanie liczb losowych i zapisać go do zmiennej:
    • Przeciągnij i upuść red Losowa bloku obok przycisku start
      • Ustawić dolną granicę do 1
      • Ustaw górną granicę do 5
    • Przeciągnij i upuść czerwoną zmienną blok obok bloku losowego
      • Ustaw swój tryb do Napisz | numeryczny
      • Kliknij Dodaj Zmienna i nadać mu nazwę RandomNumber
      • Drut z losowy numer bloku do Wartość wejścia
Lego EV3 Przyciski programowania bloku tekstu Program Próbka 2 - Krok 1
  1. Poprosi użytkownika, aby wybrać numer, poczekać na przycisk EV3 Brick być wciśnięty i zapisać wartość przycisk do zmiennej:
    • Przeciągnij i upuść zielony wyświetlacz blok obok bloku zmiennej
      • Ustaw jej tryb na tekst | Krata
      • Ustaw Aa (rozmiar tekstu) do 1
      • Ustaw tekst do Wybierz numer:
    • Przeciągnij i upuść jest blok pomarańczowy Wait obok bloku wyświetlacza
      • Ustaw swój tryb do Brick Przyciski | Zmień | cegła Przyciski
    • Przeciągnąć i upuścić czerwoną Zmienny blok
      • Ustaw swój tryb do Napisz | numeryczny
      • Kliknij Dodaj Zmienna i nadać mu nazwę GuessNumber
Lego EV3 Przyciski programowania bloku tekstu Program Próbka 2 - Krok 2
  1. Wyświetla liczbę losową, odgadnąć liczbę i rezultaty (poprawny / niepoprawny) na ekranie EV3.
    • Wyświetlanie liczb losowych:
      • Przeciągnąć i upuścić czerwoną Zmienny blok
        • Ustaw swój tryb do Czytaj | numeryczny
        • Ustawić zmienną nazwę na RandomNumber
      • Przeciągnij i upuść czerwoną bloku tekstu obok bloku zmiennej
        • Ustaw A wejście do „ The Random Number:
        • Podłączyć do zmiennej bloku do wejścia B
      • Przeciągnąć i upuścić zielonym wyświetlaczem blok obok bloku tekstu
        • Ustaw jej tryb na tekst | Krata
        • Ustaw Aa (rozmiar tekstu) do 1
        • Ustaw nazwę tekstu do przewodowy
        • Podłączyć do wyjścia z bloku tekstu do wprowadzania tekstu
    • Wyświetla numer zgadnę:
      • Przeciągnij i upuść czerwoną Zmienny blok obok bloku wyświetlacza
        • Ustaw swój tryb do Czytaj | numeryczny
        • Ustawić zmienną nazwę na GuessNumber
      • Przeciągnij i upuść czerwoną bloku tekstu obok bloku zmiennej
        • Ustaw wejście A do „ The Number Guess:
        • Podłączyć do zmiennej bloku do wejścia B
      • Przeciągnąć i upuścić zielonym wyświetlaczem blok obok bloku tekstu
        • Ustaw jej tryb na tekst | Krata
        • Ustaw Przezroczysty ekran do Fałsz
        • Ustaw Aa (rozmiar tekstu) do 1
        • Ustaw Y do 4
        • Ustaw nazwę tekstu do przewodowy
        • Podłączyć do wyjścia z bloku tekstu do wprowadzania tekstu
    • Wyświetlić wynik (poprawne lub niepoprawne):
      • Przeciągnij i upuść czerwony klocek Logic obok bloku wyświetlacza
        • Drut czytać RandomNumber zmienna blok na wejście A
        • Drut czytać GuessNumber zmienna blok na wejście B
      • Przeciągnij i upuść jest blok pomarańczowy Przełącznik obok bloku logicznego
        • Ustaw swój tryb do logiki
        • Podłączyć wyjście z bloku logicznego na wejściu Wartość
      • Przeciągnąć zieloną wyświetlanie bloku do prawdziwego wypadku w bloku przełącznika
        • Ustaw jej tryb na tekst | Krata
        • Ustaw Wyczyść Tekst do Fałsz
        • Ustaw Y do 6
        • Ustaw tekst do „ Correct
      • Przeciągnąć zieloną wyświetlanie bloku do Fałsz przypadku w bloku przełącznika
        • Ustaw jej tryb na tekst | Krata
        • Ustaw Wyczyść Tekst do Fałsz
        • Ustaw Y do 6
        • Ustaw tekst do „ Nieprawidłowa
      • Przeciągnij i upuść jest blok pomarańczowy Wait obok bloku przełącznika
        • Ustawić jego czas wejścia do 5
Poniższy rysunek przedstawia cały program, kliknij na zdjęcie, aby powiększyć:
Lego EV3 Przyciski programowania bloku tekstu Program Próbka 2 - Pełny program
Hit pobrać i grać, aby przetestować swój program - zobacz, jak wiele gier można wygrać.
Wyzwanie: aby zwiększyć program trochę więcej, spróbuj dodać wiersz dla użytkownika dając im przycisków cegła wartości numerycznych.
Mamy nadzieję, że cieszył się ten Deep Dive znalezione w bloku programowym Tekst LEGO Mindstorms EV3. Zapraszam zostawić komentarz, jeśli masz jakiekolwiek pytania lub jakieś sugestie dla przyszłej postu.

Komentarze