LEGO Mindstorms EV3: Random Blok szczegółowo
W tym poście omówimy Random blok programowania używany w oprogramowaniu LEGO Mindstorms EV3. omówimy wszystkie dostępne opcje i tłumaczyć je za pomocą ich za pomocą przykładowych programów krok po kroku.
Dolna granica (-) oznacza 1 i górną (+) wynosi 10 na rysunku powyżej. Wartość wyjściowa (ko) jest przeznaczony do podłączony do innego bloku. Idziemy na temat korzystania z bloku obok.
W poniższym przykładzie pokażemy, w jaki sposób losowy blok mógłby być podłączone do EV3 bloku Display. Blok generuje losowe liczby między 1 a 5, a wyjścia do ekranu 2 sekundy:
Logika programu:
Zacznijmy program:
Logika programu:
Naciśnij przycisk pobierania i grać na przetestowanie programu taniec robota.
Mamy nadzieję, że cieszył nauki o LEGO Mindstorms EV3 Losowe bloku tak samo jak my nie pisząc o tym. Zapraszam zostawić komentarz, jeśli masz jakieś pytania lub sugestie dotyczące przyszłych stanowisk.
Jaki jest Losowe bloku?
Random blok ma 2 tryby i albo wyjście będzie losowa wartość numeryczną lub logika (prawda czy fałsz). Jest ona dostępna z czerwonego operacje na danych palecie:Jakie są losowe tryby bloku?
Oba tryby że Losowa oferta blok to:Tryb numeryczny
Tryb numeryczny generuje liczbę losową (liczba) pomiędzy dolnymi i górnymi liczb. Każda liczba w przedziale jest równie prawdopodobne, aby być wybrany. Jedną rzeczą, aby mieć na uwadze to liczba losowa obejmuje górną i dolną granicę wartości.Tryb logiczny
Wyjście zostanie tryb logiczny albo prawdziwe (1) lub false (0) wartość. Oferuje on jedno wejście o nazwie „prawdopodobieństwo true”. Jest to wartość procentowa (0100), które mogą być używane do sterowania prawdopodobieństwo, że prawdziwe jest wybrany. 50 wskazuje, że istnieje 50% prawdopodobieństwo, że prawdziwe (lub fałsz) może być wybrana.Jak korzystać z Losowa blok
Przypadkowy blok jest zaprojektowana tak, aby jej wartość wyjściowa podłączony do innego bloku. Ten blok docelowy może być cokolwiek, od zmiennej (tryb zapisu), A zbiornik ruch lub przełącznik bloku.W poniższym przykładzie pokażemy, w jaki sposób losowy blok mógłby być podłączone do EV3 bloku Display. Blok generuje losowe liczby między 1 a 5, a wyjścia do ekranu 2 sekundy:
Czy EV3 Losowe bloku Uchwyt dziesiętnych?
Niestety losowe blok nie może obsłużyć liczb dziesiętnych i działa tylko z liczb całkowitych.EV3 Losowe bloku Program Przykład 1: Random Movement
W pierwszym przykładzie będziemy tworzyć program, który losowo przenieść swój Lego Mindstorms EV3 robota przez 10 sekund. Ten program jest trochę losowy (co jest właściwym punktem?), Więc upewnij się, że robot jest w bezpiecznym miejscu, tak aby nie jechać poza krawędź stołu.Logika programu:
- Generowanie liczb losowych między -100 i 100, aby kontrolować kierunek robota
- Użyj liczbę losową, aby sterować kierunek robota
- Program pętla przez 10 sekund
Zacznijmy program:
- Pętla program przez 10 sekund:
- Przeciągnij i upuść jest blok pomarańczowy pętli obok przycisku start
- Ustaw jej tryb na wskaźniku czasu
- Ustaw Sekund wkład 10
- Przeciągnij i upuść jest blok pomarańczowy pętli obok przycisku start
- Generowanie liczb losowych między -100 i 100 i wykorzystać ten numer, aby włączyć robota.
- Przeciągnąć i upuścić czerwoną Losowa blok wewnątrz pętli :
- Zaktualizuj dolna granica wartości do -100
- Zaktualizuj górną granicę wartości do 100
- Przeciągnij i upuść zielone Przesuń blok Sterujący obok bloku losowego wewnątrz pętli
- Połącz wyjście wartość z Losowe bloku do wejścia sterującego bloku Move Sterującego
- Ustaw liczbę dalej obroty na wejściu 2
- Przeciągnąć i upuścić czerwoną Losowa blok wewnątrz pętli :
Porada: Spróbuj zmienić zakres numerów losowych, aby kierunek zmienia się bardziej subtelne.
EV3 Losowe bloku Program Przykład 2: Dancing Robot
Ten ostatni przykład tego programu użyjemy trybu logicznego bloku losowego, aby uczynić robota taniec EV3. Podobnie jak w powyższym przykładzie programu zalecamy używanie build Explor3r. Instrukcje van można znaleźć tutaj .Logika programu:
- Wygenerować wartość prawdziwą lub fałszywą
- Użyj wyjścia (prawda lub fałsz) w celu ustalenia, w jaki sposób włączyć robota (prawa lub lewa)
- Pętla program przez 10 sekund
- Pętla program przez 10 sekund:
- Przeciągnij i upuść jest blok pomarańczowy pętli obok przycisku start
- Ustaw jej tryb na wskaźniku czasu
- Ustaw Sekund wkład 10
- Przeciągnij i upuść jest blok pomarańczowy pętli obok przycisku start
- Wygenerować losowy prawdziwe lub fałszywe i użyć tej wartości w celu określenia kierunku robota:
- Przeciągnąć i upuścić czerwoną Losowa blok do pętli
- Ustaw swój tryb do logiki
- Będziemy pozostawić na prawdopodobieństwo true na 50%
- Przeciągnij i upuść jest blok pomarańczowy Przełącznik obok bloku losowego
- Ustaw swój tryb do logiki
- Drut na losowe bloku za wyjście wartości do tego przełącznik wejścia logicznego bloku
- Skręć w prawo robota, jeśli wartość jest prawdziwe:
- Przeciągnij i upuść na zielony blok Move Sterujący do Prawdziwego przypadku przełącznika bloku
- Ustaw jej tryb na Włączone dla obrotów
- Set Rotacje do 2
- Ustawić kierownicę wejście do 50 (z prawej)
- Przeciągnij i upuść na zielony blok Move Sterujący do Prawdziwego przypadku przełącznika bloku
- Skręć w lewo, jeśli robota jest wartość Fałsz:
- Przeciągnij i upuść na zielony blok Move Sterujący do Fałsz przypadku przełącznika bloku
- Ustaw jej tryb na Włączone dla obrotów
- Set Rotacje do 2
- Ustawić kierownicę wejście do -50 (z lewej)
- Przeciągnij i upuść na zielony blok Move Sterujący do Fałsz przypadku przełącznika bloku
- Przeciągnąć i upuścić czerwoną Losowa blok do pętli
Wskazówka: ten robot taniec można poprawić za pomocą losową liczbę między 1 i 4 oraz korzystać z numerów wyjściowych do:
1. Przesuń w prawo
2. Przesuń w lewo
3. Przejdź do przodu
4.Go wstecz
EV3 Losowe bloku Program Przykład 3: Guessing grze
Mamy szczegółowy zgadywania programu grę używając Random blok w naszym przycisk EV3 Brick postu. Sprawdź Przykład programu 1 w połowie drogi w dół strony z tutaj .Mamy nadzieję, że cieszył nauki o LEGO Mindstorms EV3 Losowe bloku tak samo jak my nie pisząc o tym. Zapraszam zostawić komentarz, jeśli masz jakieś pytania lub sugestie dotyczące przyszłych stanowisk.
Akurat ja się na tych kwestiach niestety nie znam i jestem zdania, że tworzenie oprogramowania najlepiej jest zostawić specjalistom. Dlatego u mnie w firmie są systemy informatyczne od https://www.connecto.pl/ które sprawdzają się znakomicie.
OdpowiedzUsuń